Rose - radziorex

Temat: separator oleju - co ile się wymienia?
Panowie jakieś 7 tys. km temu wymieniałem w swojej Bemusi (e39 530d po liftingu 2000r.) olej. I raz już dolałem jakieś pół litra a dziś przyjechałem do garażu zgasiłem silnik i świeciła się pomarańczowa kontrolka oleju. Wyciągam bagnet a on ledwo zamoczony w oleju ;( co jest ??? czy to może być spowodowane tą odmą ? moc ma jak zawsze czyli bez zarzutów żadnego kopcenia czy też głośnego gwizdania. olej Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 przy wymianie oleju wymieniłem filtr olejowy ale o tej odmie dopiero dziś wyczytałem. wspomóżcie:(
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=67711



Temat: ILE BIERZE WAM OLEJU BMW E39
Pisałem już w innym temacie ale nikt nic nie podpowiedział więc przepraszam ale zarzucę jeszcze raz
Jakieś 7 tys. km temu wymieniałem w swojej e39 530d po liftingu 2000r.) olej. I raz już dolałem jakieś pół litra a wczoraj przyjechałem do garażu zgasiłem silnik i świeciła się pomarańczowa kontrolka oleju. Wyciągam bagnet a on ledwo zamoczony w oleju ;( co jest ??? czy to może być spowodowane że nie wymieniłem filtra odma ? moc ma jak zawsze czyli bez zarzutów żadnego kopcenia czy też głośnego gwizdania. olej Castrol EDGE Turbo Diesel 5W40 przy wymianie oleju wymieniłem filtr olejowy ale o tej odmie dopiero wczoraj wyczytałem. wspomóżcie:(
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=122499


Temat: E39 530d kopci 1000-1800 obrotów, pomocy.
Witam.

Jestem nowy na tym forum, więc przepraszam jeżeli coś żle napiszę.

A więc tak- posiadam BMW E39 530d 1999r. Od kiedy kupiłem ten samochód borykam się z jego bolączkami (2,5 roku).
Od momentu kupna zrobiłem chyba już wszystko co było można z tym samochodem- wymiana olejów, filtrów itd co 10 tys km, remont silnika (regeneracja głowicy, nowe pierścienie) itd.
Ostatnio stwierdziłem że chce zchipować mój samochodzik, ale po wizycie u tunera, stwierdził on że za mocno mi on kopci i zalecił wymianę wtrysków. Wtryski dałem do sprawdzenia i faktycznie wszystkie lały- zregenerowałem je. Następnie wymieniłem turbinę (na używaną w praktycznie idealnym stanie a nie regenerowaną), filtr odmy, przeczyściłem elektrozaworki, wyciąłem katalizatory. Silnik suchy, bez wycieków i wydawałoby się że powinien już być w idealnym stanie a tu zonk.
Samochód ciągnie ładnie od samego dołu, z tym że strasznie kopci gdy daje się gaz do oporu od 1000 obrotów do momentu gdy turbina zacznie ładnie pompować- 1800 obrotów i wtedy zanika. Nie mam pojęcia co może być nie tak, żaden mechanik nie wie.
Dodam że sprawdzałem samochód pod kompem i nie ma żadnych błędów, AGR czysty, przepływka pompuje nawet do 1300 jednostek (co ponoć jest dla mnie bardzo dobre). Wpakowałem w ten samochód tyle kasy, czasu i cierpliwości i nadal nie jestem zadowolony
Może tutaj ktoś mi coś podpowie co mogę jeszcze zrobić?

Po zhamowaniu samochodu po raz pierwszy (przed wymianą wtrysków, turbiny i wyczyszczeniu elektrozaworków) wyszło mi 170km i 386 Nm, natomiast po wszystkich w/w operacjach 177Km i 376Nm.
Elektronicy nie potrafią powiedzieć co mojej buni dolega, mechanicy też nie, już sam nie wiem

Byłbym wdzięczny za jakieś podpowiedzi.
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=133960